Juuri kun luulen ettei voisi enää yhtään huonommin mennä, maailmani romahtaa. Minulla olisi vaikka miten paljon vuodatettavaa, mutta en aio tehdä sitä, vaan kerron pelkästään olennaisimman. Tartun härkää sarvista; Sims ei toimi >:O!!!!!! No joo, tilanne ei ole niin paha kuin luulette. Sims toimii vieläkin, pelaaminen on samanlaista kuin ennenkin. Kerron nopeasti mitä, miten ja milloin on tapahtunut, ja sitten voimmekin palata nyyhkyytämisne pariin.

Lauantaina 29.9, Peli toimii moitteettomasti. Menen teatteriin klo 14, joten pelamainen jää siltä osin aamupäivälle.

Sunnuntaina 30.9 - perjantaina 5.10, Viikko on kiireinen. Hyvä kun ehdin konetta avaamaan, saati pelaamaan/kirjottamaan. Soimaan itseäni, mutta jätän asian, koska on pakko lukea kokeisiin. EN LATAA MITÄÄN PELIINI KOKO VIIKON AIKANA!

Lauantaina 6.10, Vihdoin aikaa rentoutumiselle. Kokonainen päivä jolloin ei tarvitse miettiä yhtään mitään. Tyytyväisenä suunnittelen pelaavani, noh, melkein koko päivän. Ja sitten ARGHHHH! Avaan pelin, menen perheenluontitilaan ja huomaan että jokaikinen vaatekappale on yhtä pikselikuraa. Hätääntyneenä tarkistan pelin asetukset sun muut: kaikki kunnossa. Kummallista kyllä, pelissä kaikki on ok. Tai ei siis tietenkään kaikki, simien vaatteet ja ihot (+ jotkut ladatut hiukset) näyttävät epätarkoilta, mutta simien kasvot, huonekalut yms. ovat kaikki kunnossa! Paniikki iskee. Poistan ladatut ihot. Ei vaikutusta. Mikään muukaan ei näytä toimivan. Paniikin vallassa yritän etsiä tietoa netistä. Ainoa hitusenkin hyödyllinen löytyy Suomi24:sta; http://keskustelu.suomi24.fi/node/5104640 Lukaiskaa ihmeessä tuo, jos olette kerran näin pitkälle päässeet.

No niin, tuon jutun kirjoittajalla näyttää olevan sama ongelma kuin minulla. Kuten aina tällaisilla palstoilla, tässäkään ei ole annettu täysin selvää vastausta. Tarkoittaako tuon kirjoittaja nyt sitä, että sen ongelma selvisi kun se korjasi näyttöasetuksia? Kun minulla nimeen omaan se ei auttanut, kun niissä ei ollut mitään korjattavaa.

Hmm, voiko olla että minä liioittelen? Voiko olla ettei ongelma ole minkään arvoinen? Ehkä se johtuu kaikesta muusta, mutta tämä oli viimeinen niitti. Minulla ei ole enää edes simssiä, ei mitään pakokeinoa! Minulla ei ole mitään. Romahdan. Itken (taas) ja mietin, mitä on voinut tapahtua. Kumma kyllä kone ei suostu kertomaan. Pitäisikö asentaa peli uudestaan? Se ei ole mahdoton ajatus, koska on tavallaan mukavaa aloittaa aina alusta. Ei kuitenkaan juuri NYT kun minulla on kaksi tarinaa kesken, jotka olisin mielelläni vienyt loppuun + kaikki ne muut kivat jutut joita olin peliini luonut yms yms. 

Sitten häpeän itseäni. Voiko yksi peli olla niin tärkeä? En minä minkään typerän sotapelin takia vollottaisi, muta simi on simi jota olen pelannut 8-vuotiaasta asti, ja joka jollain kammottavalla tavalla on harrastukseni ja tapani viettää aikaa. En minä mikään hullu friikki ole, joka viettää kaiket päivät koneella (harva on) mutta SILTIKIN tämä kolhaisee ja pahasti. Itken vielä lisää.

Jotkut taas ajattelevat varmasti, ettei joku heikko grafiikka ole juttu eikä mikään. (Olen minä vahingossa poistanut kaikki naapurustoni jos siitä lähdetään.) Olen asentaut pelini ainakin kolme kertaa uudestaan. Tiedän täydellisesti mitä se vie ja mitä se tuo. Onko tämä oikea hetki? Voinko opetella elämään epätarkkojen vaatteiden kanssa? En. Olen perfektionisti (nolosti sanottuna ylpeä siitä) enkä pysty elämään moisen asian kanssa. En en en. En vain tiedä mitä muita mahdollisuuksia minulla on. Pahimmassa tapauksessa tämä voi merkitä tämän tarinan loppumista.

Tässä vaiheessa sanon että jos kellään olisi vaikkapa käynyt näin itsellään, pyydän vakavasti kertomaan, miten asiat korjaantuivat (jos korjaantuivat). Normaalisti sanoisin, etten viitsisi vaivata ketään, mutta nyt en sano niin. Tämän asian takia vaivaan mieleläni ketä tahansa, jos siitä vain on apua.